Friday, February 8, 2013

Exlibris 

Benim için exlibrisin anlamı

Exlibrisin ne olduğunu öğrendiğimde 2005 yılıydı. Üniversitenin 2. yılı. Güzel sanatlar lisesinde öğrenci olduğum yıllardada sanatla ilgili eğitim anlamında bi çok şey öğrenmiştim ama exlibrisi hiç duymamıştım. İlk çalışmalarıma 2006 yılında başladım. Çok hevesliydim. Bu hevesim birazda aceleci davranmamı getirdi bu yüzden çalışmalarım teknik ve yapılış açısından zayıflıklar taşıyordu. Ama konu olarak ve ilk olduklarından dolayı içlerinde heyecanda taşıyorlardı. Tabi bu hevesle yaptığım çalışmaları Türkiye'de ki yarışmalara gönderdim. Tabi doğal olarak hevesim kırılıldı ve yavaş yavaş daha fazla bilgisayarda grafik çalışmalarına yönlendim.2010 yıllarına kadar grafik işleri ve resim ile uğraştım. Ama 2010 yıllarında yeniden içimdeki exlibris yapma isteği geri geldi ve tekrar çalışmalara bu konuyla ilgili eskizlere başladım. Tekrar bir ara kopukluklar olmasına rağmen son yıllarda exlibris üzerine yoğun çalışmalara başladım. Yurt dışından gelen sergilemeler ve yurt dışı sergileri bu konu üzerine yoğunlaşmamı sağladı.
Exlibris Baskı sanatını seven bir kişi için tam bir çıkış noktası. Yoğun bir şekilde Tual resmiyle uğraşan bir sanatçı için küçük suluboya eskizler, duralit yada karton üzerine yapılan çalışmalar ne ise exlibriste bir baskı sanatçısı için odur. Süreç olarak uzun sürüyor olabilir (yaptığı tekniğe ve çalımaya bağlı)fakat bir çok sanatçı için eskizleri onun biricikleridir. Elbette Baskı sanatçısınında eskizleri vardır. 
Bu anlattıklarım Biraz modernist bir yaklaşım oldu ama günümüzde artık sanat alanında ne yapmak istiyorsan o sanattır. Hobicide olabilir bir insan ve ne kadar sanatçı hissediyorsa kendini o kadar sanatçıdır. 




No comments:

Post a Comment